Growing knowledge
Supporting students' self-regulation in problem-based learning
-
Auteur
Sanne Rovers -
Publicatiedatum
16-09-2020 -
Drukkerij
-
Achtergrond informatie
Sanne onderzocht hoe studenten kunnen worden ondersteund met het ontwikkelen van zelfregulering bij probleemgericht leren.
Uitwerking
Haar verhaal en voorkeur voor natuur en bomen resulteerde in een gedetailleerde coverillustratie, met veel symboliek;
Het brein (in het silhouet van een gezicht) als de boom; symbool voor groei en bloei en met de diepe wortels; symbool voor standvastig doorgaan en 'eigen maken'.
-
Boekconcept
Het ontwerp concept van het proefschrift omslag (groei), wordt ook in de layout toegepast. Elk hoofdstuk heeft zijn eigen bloeiende tak. Een grote full colour tak met bloemen begint op de hoofdstukpagina, en een blauwe kleinere als hoofdstukmarkering aan de rechterkant van de tekstpagina's. Het script dat gebruikt is op het omslag, komt terug in de headers van het binnenwerk. De bodytekst is gezet in een lettertype met een kalligrafische uitstraling. Dit zorgt voor een dynamisch ritme en een prettig gevoel voor lezers van lange teksten. Sanne liet het boek full colour drukken. Hierdoor konden de themakleuren in alle tekst en figuren worden gebruikt. Dit resulteerde in een zeer samenhangend ontwerp. -
Bijzonderheden
Omslag is voorzien van een krasvast mat laminaat.
Extra's:
Sanne heeft een aantal kado's mogen ontvangen, gebaseerd op haar proefschrift ontwerp.
-
Print op hout, 50x70 cm
De planken liggen horizontaal.
-
Print op mokken
Er werden 4 verschillende mokken besteld, met een groene kleur aan de binnenzijde (die mooi overeenkwam met een detail uit het ontwerp). Iedere mok werd bedrukt met een andere versie van het ontwerp, waarbij de titel van het proefschrift werd vervangen door een gezegde in het Latijns. Achterop kwam de vertaling in het Nederlands te staan, en een groet van haar ouders.
-
Print op hout, 50x70 cm