Illustratief ontwerp voor Zandbeek. Pioniers in contentmarketing - in opdracht voor ABN Amro MeesPierson - isontwerp.nl
front open plat boek liggend intro geld althruisme japanse stijl zwijgen1 zwijgen2 robot huis plant1 plant2 luchtkasteel duurzaam huis joker tablet online beelden

De Norm

De Vermogengsmonitor 2017

Illustratief ontwerp voor Zandbeek. Pioniers in contentmarketing – in opdracht voor ABN Amro MeesPierson

Illustratief ontwerp
omslag illustratie, illustraties binnenwerk, website banner illustratie, website links illustratie, conceptontwikkeling

 

Achtergrond informatie:

De Vermogensmonitor is een initiatief van ABN AMRO MeesPierson. In 2017 werd ik door Zandbeek gevraagd om een magazine te illustreren. ABN-Amro-MeesPierson heeft een onderzoek* gehouden onder de vermogende doelgroep. De uitkomsten daarvan zijn op een publieksvriendelijke manier vertaald. De vraag aan mij: maak de illustratieve vertaalslag voor de doelgroep, en denk mee in de conceptontwikkeling./div>

De illustraties zijn uiteindelijk ook gebruikt voor de online uitingen: op de vermogensmonitor.nl (2017), bij pinautomaten, etc.

*Het onderzoek is in mei 2017 uitgevoerd door GfK onder bijna 500 vermogenden. Onder vermogenden worden Nederlanders verstaan met minimaal 500.000 euro vrij vermogen.

Uitgever: ABN AMRO MeesPierson
Concept & Realisatie: Zandbeek. The agency for engagement
Drukwerkcoördinatie: Sumis Printmanagement

 

“Dit boekje is het mooiste wat we in tijden hebben gemaakt” – Willem van Zandbeek (1952 – 2017)

 

Deze campagne heeft maar liefst 3 awards gewonnen:
‘Beste PR-inzet binnen content marketing’ en de ‘Beste distributie’ bij de Grand Prix Content Marketing 2017, vervolgens een European Excellence Award in de categorie’Externe publicatie’.
Ook was de case genomineerd voor de prestigieuze Amerikaanse Content Marketing Awards 2018, in de categorie Content Marketing Lancering van het Jaar (Bron:zandbeek.com)
Boekontwerp